Etusivu  |  Ajankohtaiset  |  Kuvagalleria  |  Hallitus  |  Liity Jäseneksi  |  Myynti- ja ostopalsta  |  Jäsenten kalustoja

Fiat 124 Sport Spider

Fiat 124 Sport Spider vm. 1971

Omistaja: Arto Lammi
Moottori 1608cc TC, tehoa n.115hv, 5 vaihteinen laatikko, levyjarrut joka pyörässä.

Auto on tuotu Suomeen 1997 Los Angelesista Kaliforniasta, minä ostin sen 1999 ja kunnostin vähän joka puolelta. Museokatsastus on tehty 2004.

Fiat 127

Fiat 127 1050L -79

Omistaja: Mikko Koivusalo
Ajokm. ?

Muuta autosta: Historic ralli-auto, viritetty kakkosryhmään -81 sääntöjen mukaan.
Ostin auton rakennussarjana, joka oli koottu kuljettamisen helpottamiseksi, 2009 jonka jälkeen auto purettiin osiksi ja siihen tehtiin oikeastaan kaikki uusiksi. 2011 Pohjanmaa-rallissa tällä autolla ajettiin ensimmäinen kilpailu, sen jälkeen ajeltu harvakseltaan kilpaa.

Fiat 128 Panorama 1100

Fiat 128 Panorama 1100 vm. 1977

Omistajat: Juha ja Antti Alanko
Teho 55 hv, 3-ovinen, Ajokm 93146

Auto hinattu Kari Mäen riihestä keväällä -09. Auto katsastettiin ja rekisteröitiin syksyllä -10 useiden työtuntien jälkeen.

 

Hopeasiipi Deluxe vm.1959

Omistaja: Mikko Koivusalo

Valmistaja: Helkama

Moottori: DEMM
Teho 1,5hv, Ajokm 4800

Hankittu Tammelasta kesällä 2014, pistetty kilpiin keväällä 2015 .

Harvinainen malli Hopeasiipeä, valmistettun vain n.9kk.

Entisöidäään kun siltä tuntuu ja on aikaa...

 

Hillman Imp Hillman Imp2

Hillman Imp –64

Omistaja: Kai Saarenmäki
Moottorin tilavuus: 1040cc, Teho: 110hv.
Välitetty I-Koneen valmistama vaihteisto, asfaltilla Spaxin naksu säätöiset iskarit ja Monte Carlo jouset. Soralla Bilsteinin iskarit takana, edessä vakio iskarit. RAC jouset ympäriinsä.

Auton historia: Alettu rakentamaan kilpa-autoksi Teiskossa Eero Mäkisen toimesta. Reijo Nisula, Vetelistä osti puolivalmiina, ja rakensi valmiiksi. Reijo ajoi muutaman Sprintin ja ostin IMPin häneltä joulukuussa –98 Ajoin yhden sprintin –99 talvella. 2001 muutin alustan asfaltille sopivaksi, ja aloin ajamaan radalla Roadsport luokkaa. Roadsporttia ajettiin aktiivisesti kolme kautta, kunnes radalle ostettiin toinen kori. IMPin elämä jatkui kuitenkin asfaltti sprinttien puolella kahden kuljettajan voimin. Vuonna 2005 IMP kuitenkin kirposi kintaasta, ja meni vauhdikkaasti nurin. Tänä päivänä odottaa tallissa vuoroaan katon, takakylkien ja etukulman vaihtoon.

Lada 1200s

Lada 1200S (VAZ 21051) -89

Omistaja: Mikko Koivusalo
Ajokm. n. 200tkm

Muuta autosta: Paappa-vainaan perintökalleus. Mikko 5v on ollut mukana ostamassa tätä autoa uutena ja se jäi mulle perintönä keväällä 2010. Auto on ollut pienenä kunnostus-projektina syksystä 2010, mutta eiköhän se keväällä 2014 taas leimata. Perusmallin Lada jossa ei oo ikinä ollut edes radiota, eikä tuukkaan.

 

Renault 5 gtx 1.4 vm -89

 

Omistaja: Antti Alanko

 

Auto hankittu kesällä 2015 Kauhajoelta, jossa oli seissyt tallissa viimeiset 5 vuotta.  Pienen jarruremontin jälkeen katsastettiin ja otettiin liikennekäyttöön.

Singer Chamois Coupe1 Singer Chamois Coupe2

Singer Chamois Coupe

Omistaja: Kai Saarenmäki, Laihia
Moottorin tilavuus: 1040cc, Teho: 115hv
Välitetty I–Koneen valmistama vaihteisto kitkalukolla. Koni iskunvaimentimet, ja Monte Carlo jouset.

Auton historia: Rakennettu Juha Miettisen toimesta, koriin joka on tilattu varaosanumerolla maahantuojalta. Valmistui Eerika Kiukaalle kaudelle 1980 Rallisprint käyttöön. Jo rakennusvaiheessa sedanin katto vaihtui coupeksi.

Muita tällä yksilöllä ajaneita:
Markku Mäki 1980–83
Kari Männikkö 1984–85
Sakari Heinonen 1986–93 Jääradan SM pronssi r5 alle 1300cc vuonna 1990
Heikki Linnanto 1993–99
Jani Pasonen 1999–2003
Juho Korpela 2003–04

Ostin auton tuolloin – 04 kesällä. Vuoden 2005 se vietti Vaasan Auto- ja Moottorimuseossa, näyttelyn teemana oli kuolleet merkit. Vuonna 2006 auto purettiin atomeiksi ja käytiin kaikki paikat läpi. Ensimmäinen kilpailuni tällä autolla oli 2008 Jurvan asfalttisprintin nolla-auto keikka.

Solifer 3-speed(1) Solifer 3-speed(2)

Solifer 3-speed vm. 1964

Omistaja: Esa Nurmi
Tekniikka ja vanteet uusittu.

Solifer TS 50S(1) Solifer TS 50S(2)

Solifer TS 50S vm. 1986

Omistaja: Tommi Nurmi
Ostettu kesällä 2012. Olen 3 omistaja. Kaikki alkuperäiset osat löytyy. Tekniikka: 16mm dellorto, gianellin putki, 13-35 välitykset.

Monttu Solifer TS 50S(1) Monttu Solifer TS 50S(2)

Solifer TS 50S vm. 1986

Omistaja: Tommi Nurmi
Ostettu kesällä 2013 rompetorilta ilman vanteita ja moottoria. Tehty vanhan ajan ”monttu” mopon näköiseksi. Tekniikka: 54cc viilattu pytty, 18mm dellorto, muffler racing putki, 13-38 välitykset, viides vaihde, Tunturi super sportin madallettu kansi.

Sunbeam Stiletto1 Sunbeam Stiletto2

Sunbeam Stiletto –69

Omistaja: Kai Saarenmäki, Laihia
Ajokm. 152000
Moottorin tilavuus: 875cc, Teho: 52hv
Varusteet: Dunlop Alumiini vanteet, radio.

Auton historia: TT-556 on auton ensimmäinen kilpi, muita autossa olleita tunnuksia on GBV-900 YLD-14 ja EFB-2. Stiletto on vaikuttanut Kristiinankaupungissa, Porissa, pitkään Tampereella, myös pitkään Lahden seudulla, Kemissä ja nyt Laihialla. Stilettoja tuotiin maahan noin 40–50 kpl joista on säilynyt 15 yksilöä, tämä on yksi niistä, ja on hyvin lähellä alkuperäiskuntoa.

Suzuki S-1(1) Suzuki S-1(2)

Suzuki S-1 vm. 1991

Omistaja: Tommi Nurmi
Ostettu talvella 2012. Olen 3 omistaja. Tekniikka: 83cc tappiin viilattu läppäsylinteri, madallettu kansi ja palotilaa suurennettu, 14-42 välitykset, 24mm racing mikuni ja Kawasaki KX 85 putki.

Triumph Herald 13/60 vm. 1971(1) Triumph Herald 13/60 vm. 1971(2)

Triumph Herald 13/60 vm. 1971

Omistaja: Esa Nurmi
Moottori 1300cc täyskunnostettu.

Auto on 1980-luvun alussa jäänyt seisomaan Vaasaan. Lapualainen Reijo Järviluoma on ostanut auton ja muuttanut sen kovakattoisesta avoksi käyttäen alkuperäistä convertible-mallin ”rättikattoa”. Katon kaaret hän on itse rakentanut. Auto oli tuolloin hänellä käyttöautona, jolla on tehty mm. Norjan lomamatka. Sen jälkeen autolla on ollut useita omistajia joista ei ole tietoa. Auto on vaihtanut väriäkin ainakin kerran. Itse ostin auton 2005 Kuopion läheltä. Autoa on kunnosteltu pikkuhiljaa, lähinnä moottoria, voimansiirtoa, sisustusta ja jousitusta. Auto on saanut takaisin alkuperäiset mustat kilvet, jotka oli jossain vaiheessa vaihdettu valkoisiin kilpiin. Suunnitelmissa on ainakin uusia ”rätti” ja rakentaa autoon 5-vaihteinen type-9 sierran vaihdelaatikko. Pitemmän ajan suunnitelmissa on rungon ja korin kunnostus.

Valmet502 vm. 1979(1) Valmet502 vm. 1979(2)

Valmet 502 vm. 1979

Omistaja: Esa Nurmi
3. Omistaja

Ollut uudesta kiinteistökoneena Vaasassa. Silloin oli varustettu etukuormaajalla. Myöhemmin tilalle hankittiin pienkuormaaja, jolloin traktori jäi tarpeettomaksi ja pantiin myyntiin. Se kulkeutui Jalasjärvelle josta ostin sen vuonna 1991, silloin sillä oli ajettu vain 2750h. Ajan kuluessa traktoriin on lisätty valoja ja muita töitä helpottavia laitteita.







Kyrönmaan Ajoneuvoharrastajat KAjoh, perustettu 2013